Minitennis Open – Trollbäckens Tennisklubb

Hej alla barn och tennisföräldrar!
Vi arrangerar minitennis open för våra yngre juniorer som är medlemmar i Trollbäckens Tennisklubb. Förra terminen var väldigt lyckad med glada elever. Denna termin arrangeras 16 interna tävlingar där alla barn kommer möta varandra. Vi vill satsa på våra elever där dom får den mognad som krävs vid matchspel.

Vilka kan vara med – Alla som spelar minitennis
Anmälningskostnad – 30:- per tillfälle. Betalas vid receptionen.
Antal deltagare: 16 max.
Anmälan –
Speldagar – Varje söndag from 5 februari-11 juni.
Samling – 12:00 och matcherna startar igång 12:10
Slut – När matcherna i poolerna är klara. Ca 12.50
Sista anmälningsdag – 2 dagar innan varje speldatum

Föräldrar får gärna vara med och hjälpa till.

Allmän info om hur matcherna spelas

Tävlingen spelas i poolform med 4-6 spelare i varje pool. Alla spelare i poolen möter varandra.

Matcherna spelas med ”pingisräkning”, start 5-5 , först till 15 poäng.

Avgörande boll vid 14 lika.

Serve startas underifrån och man har en serve på sig. Varannan serve.