BADMINTON

Trollbäckens Tennisklubbs badmintonskola består utav ca 100 juniorer. Vi har badmintonskola på måndagar-torsdagar samt söndagar. Vi erbjuder badmintonskola för barn i åldern 8-17 år. Terminerna börjar i augusti och januari.

Det vi vill uppnå med badmintonskolan är att alla barn ska få utrymme att utvecklas – allt efter egen förmåga och intresse. Vi vill skapa en trygg miljö för barnen att trivas i och på så sätt bibehålla intresset för badminton. Vi lär barnen allt från spelets regler till taktiska moment i spelet.

Vill du boka upp banor för spel så är vi kopplade mot MATCHi.

Du kan även ringa oss på 08-798 75 20 om du har frågor.

Badmintonskolan erbjuds barn i åldern 8-17 år. Träningen bedrivs på måndagar – torsdagar på tider mellan 15.00 – 19.30 samt söndagar 09.30- 13.30.
Under en termin lär sig barnen allt från regler till serve, fotarbete, smash, lyft och hur man får en farlig backhand. Fyll i intresseanmälan här till höger.
  • PLATS: Tyresö Sportcenters Badmintonhall.
  • PRIS: 1 895 / 2 495 / 2 995 / 3 495 kr beroende på antal tillfällen (1-4 ggr i veckan)
  • FRÅGOR: Vid eventuella frågor går det bra att kontakta Hanna Angel.

Klubben erbjuder elever i Badmintonskolan:

• 1-4 timmar badmintonträning i veckan
  • Möjlighet till fritt spel på ledig bana i Tyresö Sportcenter (ej förbokning). Fritt spel på ledig bana är en möjlighet för TTK:s juniorer att spela på egen hand. Är vuxen med i spelet på banan tas en kostnad på halva banhyran ut.
  • Möjlighet till deltagande i lov- och helgaktiviteter

Vårterminen 2024: 20 st. tillfällen.
Höstterminen 2023: 17 st. tillfällen.
Medlemsavgift tillkommer: 400 kronor per kalenderår

Ni har kvar er plats i Badmintonskolan om ni inte har varit i kontakt med Jesper eller Hanna och avanmält alternativt bytt träningstillfälle.

Här finns mer information om badminton:
www.badminton.nu

Intresseanmälan badminton

Samtliga fält är obligatoriska

Barnets namn

Din epostadress

Barnets personnummer (inkl de 4 sista = 10 siffror)

Adress

Välj…

Vilken skola går du i?

Meddelande

Jag har läst och godkänner TTKs betalningspolicy