Warning: Undefined variable $post_image in /customers/5/d/0/trollbackenstk.se/httpd.www/wp-content/plugins/fitness-club/fitness-club.php on line 140 Warning: Attempt to read property "ID" on null in /customers/5/d/0/trollbackenstk.se/httpd.www/wp-content/plugins/fitness-club/fitness-club.php on line 140

Tennisskola

Från 11–18 år

Ett av klubbens huvudsakliga mål är att ha en bred Tennisskola som kan ge så många tennisintresserade barn bästa möjliga hjälp att spela, lära och vidareutveckla sig i tennis – allt efter förmåga och intresse. Faktorer som ligger till grund för ovanstående ambitioner är tillgång till banor och kompetenta tränare som jobbar efter en enhetlig linje i verksamheten.

• Andra mål som klubben strävar efter med Tennisskolan:
  • Att skapa en positiv och kreativ miljö för god utveckling
  • Att utveckla och bibehålla ett stort intresse för tennis
  • Att lära eleverna de tekniska principerna i slag och rörelse
  • Att lära eleverna taktiska moment i spelet
  • Att lära eleverna att behärska matchspelet

För att kunna eftersträva ovanstående mål ska klubbens ansvariga tränare regelbundet föra en dialog med övriga tränare i Tennisskolan. Grupperna ska hela tiden ses över i syfte att kunna hålla en jämn spelnivå bland eleverna, vilket resulterar i en positiv utveckling för respektive individ.

Klubben erbjuder elever i Tennisskolan:

• 1-3 timmar tennisträning i veckan
  • Möjlighet till fritt spel på ledig bana i Tyresö Sportcenter (ej förbokning). Fritt spel på ledig bana är en möjlighet för TTK:s juniorer att spela på egen hand. Är vuxen med i spelet på banan tas en kostnad på halva banhyran ut.
  • Möjlighet till deltagande i lov- och helgaktiviteter
  • Klubbmästerskap

Träningsavgifter vårterminen 2024 (20 tillfällen)

• En timme i veckan: 3 525 kronor
  • Två timmar i veckan: 5 600 kronor
  • Tre timmar i veckan: 7 150 kronor
  • Fyra timmar i veckan: 8 000 kronor

Träningsavgifter höstterminen 2023 (17 tillfällen).

• En timme i veckan: 2 995 kronor
  • Två timmar i veckan: 4 760 kronor
  • Tre timmar i veckan: 6 070 kronor
  • Fyra timmar i veckan: 6 800 kronor

Medlemsavgift tillkommer: 400 kronor per kalenderår

Ni har kvar er plats från förra terminen om ni inte har varit i kontakt med Magnus och avanmält alternativt bytt träningstillfälle. Ni har alltså träning på samma tid och dag som terminen innan.

Avanmälan ska meddelas skriftligen via mail till ansvarig tränare för Tennisskolan. Ansvarig är Magnus Hjulström, magnus@trollbackenstk.se