Hedersmedlemmar i TTK

Lena Sandin
Lena började spela tennis i Trollbäckens TK redan som sexåring och är fortfarande aktiv medlem i klubben.

Lena har vunnit otaliga SM-segrar, varit rankad etta i Sverige och spelat de flesta stora tävlingar i världen. En av hennes främsta meriter är att hon vann damernas juniorsingel i 1979 års French Open mot Mary-Lou Piatek.

Thomas Enqvist
Känd tennisprofil i Sverige som har spelat för Trollbäckens TK. Han har vunnit 19 singeltitlar och tre masters. Som högst rankades han som fyra i världen, och en av hans främsta meriter är när han spelade final i Australian Open mot Yevgeny Kafelnikov 1999.

Han var med i det framgångsrika Davis Cup-laget som spelare, och sedermera även som kapten.

Per-Ola Claesson
PO har varit mycket aktiv i Trollbäckens TK genom åren, men ett brinnande engagemang som är svårslaget. Han har varit på de flesta poster i klubbens organisation, allt från ordförande till juniorkommitté, och har på ett betydande sätt bidragit till att Tyresö Sportcenter och tennisklubben utvecklats på ett positivt sätt genom tiderna. Han har även två tennisspelande söner som varit mycket aktiva i klubben.

Thomas Enqvist. Bild från Wikipedia.