Betalningspolicy

Trollbäckens Tennisklubb – betalningspolicy

ORDINARIE TRÄNINGSVERKSAMHET

Prova på-tillfälle
Nya deltagare i Trollbäckens Tennisklubbs träningsverksamhet har möjlighet att prova en gång innan personen bestämmer sig för att fortsätta i verksamheten. Om den nya deltagaren efter detta prova på-tillfälle inte vill fortsätta så är kravet att detta skriftligen meddelas till kansliet (stefan@trollbackenstk.se) inom en vecka efter provtillfället. I annat fall debiteras avgiften för resterande termin.

Vad gäller för terminsavgiften
Terminsavgiften skall betalas inom 15 dagar om inte annat anges. Efter två betalningspåminnelser förbehåller sig Trollbäckens Tennisklubb rätten att stänga av vederbörande till dess avgiften är betald.

TTK:s träningsverksamhet
Inför varje terminsstart arbetas träningsschemat om och de nya träningstiderna distribueras via epost, och det är var och ens ansvar att ha vetskap om sina träningstider.

Den som vill avbryta/pausa sin träning inför nästkommande termin måste meddela detta skriftligen till kansliet (stefan@trollbackenstk.se) senast den 15 juni gällande höstterminen, respektive den 10 december avseende vårterminen. Om platsen inte är uppsagd förutsätts att deltagaren fortsätter träningen även under påföljande termin. Observera att muntliga uppsägningar till tränare på banan ej räknas som en godkänd uppsägning.

Sker avhopp eller minskning av antalet träningstimmar senare än ovanstående datum eller utan att kansliet meddelas skriftligen, är deltagaren skyldig att betala terminsavgift enligt nedan:

Sen avanmälan                                             Betalningsskyldighet
Sen avanmälan före terminsstart                 50 % av terminsavgiften
Avanmälan efter terminsstart                     100 % av terminsavgiften

Undantag från ovanstående görs endast vid långvarig sjukdom eller skada styrkt av läkarintyg.

Återbetalning av terminsavgift
Terminsavgiften eller del av terminsavgiften betalas endast tillbaka för den som ådragit sig en skada eller liknade under pågående termin. Det återbetalade beloppets storlek beräknas utifrån det datum som skadan meddelas till kansliet. Läkarintyg måste då uppvisas. Dock kan Trollbäckens Tennisklubb då inte garantera en plats om man sedan vill komma tillbaka efter skadan. Vill man ha kvar sin plats måste man betala terminsavgift och eventuell medlemsavgift som vanligt.

Styrelsen har vid styrelsemöte 2021-10-06 beslutat att anta denna policy. Policyn gäller tillsvidare från och med 2021-11-01.

Länk till Betalningspolicyn finns här.

Stäng